O ekologii w biznesie samochodowym, a dokładniej o tańszej jeździe, mniejszym spalaniu i zanieczyszczaniu środowiska.
piątek, 16 października 2009

Infiniti potwierdziło, że pierwszy pojazd hybrydowy marki, jaki wejdzie do produkcji, będzie należał do zapowiedzianej niedawno gamy M, czyli luksusowych sedanów klasy "performance". Wprowadzenie Infiniti M35 HYBRID będzie spełnieniem zapowiedzi wysokich osiągów przy niskiej emisji spalin, jaką był samochód koncepcyjny Essence.

Luksusowa marka motoryzacyjna rodem z Japonii podnosi poprzeczkę w świecie samochód hybrydowych, dołączając do ekonomiki spalania przyjemność z jazdy. A trzeba otwarcie przyznać, że przy konstruowaniu samochodów hybrydowych, nie nadawano dotychczas tej zalecie wystarczającego znaczenia.

M35 HYBRID będzie wchodzić do sprzedaży od wiosny 2011 roku, w zależności od rynku. Samochód został zaprojektowany i skonstruowany tak, by - mimo ekonomicznego napędu - potęgować, nie zaś osłabiać, przyjemność prowadzenia samochodu - kluczowy aspekt uroku aut Infiniti.

M35 HYBRID jest pierwszą hybrydą marki w jej dwudziestoletniej historii. Jest również najczystszym i najbardziej ekonomicznym samochodem w jej dziejach. Zbudowany został na bazie całkowicie nowego Infiniti M, czerpiącego elementy stylistyki z Essence, który z ogromnym powodzeniem zadebiutował podczas Genewskiego Salonu Motoryzacyjnego na początku 2009 roku. M35 HYBRID zachowuje cechy luksusowego sedana o wspaniałych osiągach, zaskakując przy tym zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 charakterystycznymi raczej dla mniejszego samochodu. Auto zapewnia jednocześnie przyjemność jazdy, jaka zadowoli nawet najbardziej wymagającego entuzjastę motoryzacji. Zawdzięczamy to między innymi już wręcz kultowemu silnikowi V6 i napędowi na tylne koła.

Hybrydowy system Infiniti, będący oryginalnym rozwiązaniem marki, jest zbudowany z jednego silnika elektrycznego i podwójnego sprzęgła. Innowacją jest zainstalowanie pierwszego sprzęgła pomiędzy silnikiem o zapłonie iskrowym V6  o pojemności 3,5 litra, a silnikiem elektrycznym. Wszystkie składniki systemu napędzają tylny mechanizm różnicowy za pomocą pojedynczego wału napędowego. Wynikiem takiego rozwiązania jest płynna jazda z liniowymi osiągami i szybkimi reakcjami w każdych warunkach - cechami tak pożądanymi przez konstruktorów.
Silnik elektryczny działa nie tylko jako jednostka napędowa, wspierając silnik V6 w trybie wspomagania mocy, gdy wymagane jest maksymalne przyspieszenie, ale również jako generator. Oprócz normalnego ładowania akumulatorów, silnik odzyskuje energię traconą podczas zwalniania i hamowania. W pewnych warunkach drogowych M HYBRID może być napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym, w maksymalnym stopniu zmniejszając zużycie paliwa.

Dzięki temu M35 HYBRID może optymalizować zużycie energii we wszystkich warunkach jazdy, zapowiadając nowe poziomy osiągów dużego sedana. Szczegółowe dane techniczne i wskaźniki zostaną ogłoszone po cyklach testów.

Zgodnie z oczekiwaniami świata motoryzacyjnego wobec Infiniti, w M35 HYBRID zastosowano kilkanaście nowych technologii. Jedną z nich jest pakiet laminowanych akumulatorów litowo-jonowych, który ma wymiary konwencjonalnych baterii, ale oferuje dwukrotnie większą moc. Laminacja polepsza chłodzenie pakietu, zaś zastosowanie manganowych elektrod dodatnich jeszcze skuteczniej stabilizuje temperaturę, co przekłada się na wyjątkową niezawodność akumulatorów.

Modele Infiniti M nowej generacji mają za zadanie przebić swoich poprzedników pod względem zużycia paliwa i emisji spalin. Będzie to możliwe dzięki całej gamie rozwiązań zwiększających wydajność przy jeszcze bardziej poprawionych osiągach. 

M35 HYBRID dołączy do wersji 2011 modelu M z silnikami konwencjonalnymi, wśród których znajdzie się nowy, skonstruowany na rynki europejskie, wysokiej klasy silnik diesla V6. Pierwsze modele M będą sprzedawane na wszystkich rynkach, gdzie obecne jest Infiniti, a więc aktualnie w 32 krajach na świecie.
W zależności od rynku sprzedaż powinna zacząć się na wiosnę 2010, zaś wprowadzenie M35 HYBRID planowane jest około 12 miesięcy później.

22:25, malkos_i_chrostula , silniki elektryczne
Link Komentarze (7) »
czwartek, 15 października 2009

30 września 2009 roku Honda Motor Co., Ltd. podała informacje na temat produkcyjnych i koncepcyjnych wersji samochodów, motocykli, maszyn i urządzeń oraz innych atrakcji, które zostaną zaprezentowane na stoisku koncernu podczas Tokyo Motor Show 2009. Tegoroczna impreza, organizowana przez Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, odbędzie się w terminie od 24 października do 4 listopada w Makuhari Messe w Chiba (Japonia).

Na stoisku Hondy, które powstanie na największej powierzchni wystawienniczej przewidzianej dla jednej marki, będzie można podziwiać samochody, motocykle, maszyny i urządzenia oraz inne atrakcje wprowadzające zwiedzających w ekscytujący świat mobilności japońskiego producenta. Realizując swoje marzenia i pasje, Honda przedstawia koncepcję wystawienniczą pod hasłem "Tworzenie innowacji" (Creating the never before). Jej głównym celem jest promocja atrakcyjnych produktów, które wprawią klientów w zdumienie i dostarczą im radości.

Część stoiska przewidziana dla samochodów Hondy poświęcona będzie ekologicznym aspektom mobilności. Zostaną tu zaprezentowane pojazdy hybrydowe, auto napędzane ogniwami paliwowymi oraz zasilany bateriami samochód elektryczny. Na wystawie pojawią się także modele o innowacyjnej konstrukcji i ulepszonych osiągach.

Sekcję przeznaczoną dla motocykli wypełnią zarówno sportowe maszyny o dużej pojemności silnika, jak i kompaktowe modele zasilane energią elektryczną, których głównym przeznaczeniem jest jazda miejska.

Na wystawie znajdą się także maszyny i urządzenia Hondy zasilane butanem oraz nowe urządzenie osobistej mobilności (U3-X), opracowane w ramach koncepcji "w harmonii z ludźmi".

W specjalnej strefie o nazwie "HELLO!" (Honda Electric mobility Loop) Honda zaprezentuje liczne produkty elektryczne, takie jak urządzenia dostarczające energię elektryczną, pojazdy elektryczne oraz produkty wykorzystujące innowacyjne technologie elektroniczne.

Atrakcje stoiska Hondy Strefa HELLO!

W strefie HELLO! (Honda Electric mobility Loop) zostaną zaprezentowane liczne technologie układów elektrycznych Hondy, włączając w to samochody, motocykle, maszyny i urządzenia oraz wszystkie pozostałe produkty, które dostarczają energię elektryczną innym urządzeniom wykorzystującym systemy elektroniczne. Honda przedstawi wizję niedalekiej przyszłości zdominowanej przez społeczeństwo żyjące w zgodzie z naturą. Zrealizuje tę koncepcję poprzez połączenie paneli słonecznych produkujących energię elektryczną z pojazdami elektrycznymi zasilanymi bateriami, które podczas eksploatacji nie wydzielają dwutlenku węgla. Co więcej, każdy pojazd ze strefy HELLO! zawiera interaktywne technologie komunikacyjne, które w przystępnej formie ukazują sposób, w jaki mobilne urządzenia mogą współgrać z ludźmi i społeczeństwem. Na wystawie pojawi się również FCX CLARITY, samochód napędzany ogniwami paliwowymi, do którego zasilania służy energia elektryczna wyprodukowana z wodoru; samochód elektryczny EV-N; motocykl elektryczny EV-Cub; urządzenie osobistej mobilności EV-MONOPAL; jednokołowe urządzenie osobistej mobilności U3-X wykorzystujące technologię kontroli równowagi znaną z humanoidalnego robota ASIMO oraz przenośne urządzenie o nazwie LOOP, które umożliwia komunikację pomiędzy ludźmi i urządzeniami osobistej mobilności.

Sekcja samochodów

Sekcja stoiska przewidziana dla samochodów poświęcona będzie pojazdom hybrydowym - najlepszemu według Hondy rozwiązaniu problemów ekologicznych na chwilę obecną. Do modelu Insight, który od momentu premiery w Japonii w lutym 2009 roku cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku, dołączą: debiutująca Honda CR-Z Concept 2009, hybryda stworzona w oparciu o nową filozofię oraz model SKYDECK, innowacyjny, sześcioosobowy pojazd hybrydowy o wszechstronnym zastosowaniu. Na wystawie pojawią się także zupełnie nowe modele: STEP WGN i STEP WGN SPADA (premiera rynkowa obu wersji zaplanowana na październik 2009 roku w Japonii), a także Honda CIVIC TYPE R EURO (premiera rynkowa w Japonii zaplanowana na listopad 2009 roku) - auto, które dostarczyło już wiele radości z jazdy europejskim kierowcom.

Sekcja motocykli

Sekcja przeznaczona dla motocykli Hondy wypełniona będzie kreatywnymi, inspirowanymi marzeniami produktami, które wyznaczają nowe standardy, a zarazem stanowią wyzwanie dla wyjątkowego potencjału jednośladów. Model CB1100, którego światowa premiera będzie miała miejsce podczas tegorocznego salonu w Tokio, odkryje przed zwiedzającymi potencjał 4-cylindrowego silnika chłodzonego powietrzem. Pod względem stylistyki i właściwości jezdnych, motocykl ten nawiązuje do najlepszych cech poprzednich generacji serii CB. Debiutujący w Japonii, sportowo-turystyczny VFR1200F to połączenie nowoczesnej technologii, atrakcyjnej stylistyki i imponujących właściwości jezdnych. Na wystawie pojawi się również model VFR1200F wyposażony w pierwszą na świecie dwusprzęgłową skrzynię biegów (Dual Clutch Transmission), przeznaczoną dla sportowych motocykli o dużej pojemności silnika. Ekologiczne skutery prezentowane podczas tegorocznego Tokyo Motor Show to wyjątkowo ekonomiczny PCX z funkcją auto start-stop oraz EVE-neo, pojazd o doskonałych osiągach, który nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery, co możliwe jest tylko w przypadku napędu elektrycznego.

Maszyny i urządzenia oraz inne atrakcje

Prezentowane na wystawie maszyny i urządzenia, to m. in. dwa modele zasilane butanem zmagazynowanym w niewielkich zbiornikach, przeznaczone do domowego użytku - nowoopracowany generator ENEPO oraz kultywator PIANTA, który spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem na japońskim rynku. Na stoisku zaprezentowane zostaną także urządzenia wspomagające chodzenie - Stride Management Assist oraz Bodyweight Support Assist, w których wykorzystano technologię kontroli równowagi znaną z humanoidalnego robota Hondy ASIMO.

Prezentowane modele
?Modele wystawiennicze
?Modele produkcyjne

Samochody

Światowe premiery (3)
Japońskie premiery (1)
Modele koncepcyjne
?CR-Z Concept 2009
?SKYDECK
Modele ze strefy Hello!
?EV-N
?FCX CLARITY
Modele przedprodukcyjne
?CIVIC TYPE R EURO
?ACTY TRUCK
Modele produkcyjne
?STEP WGN
?STEP WGN SPADA
?INSIGHT
?CIVIC HYBRID
?ODYSSEY
?CR-V
?FIT
?FREED
?ACCORD
?LIFE
?ZEST SPARK
14:47, malkos_i_chrostula , samochody
Link Dodaj komentarz »
środa, 14 października 2009

Toyota Motor Corporation (TMC) \wystawiła na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie (IAA), odbywającymch się od 15 do 27 września 2009, Priusa Plug-in Hybrid - koncepcyjny samochód, który łączy w sobie zalety niskiej emisji CO2 i możliwości ładowania z zewnętrznego źródła zasilania wraz z napędem spalinowo-elektrycznym. Koncepcyjny Prius Plug-in Hybrid został stworzony w oparciu o trzecią generację Priusa i jest wyposażony w litowo-jonową baterię.
Pojazd typu Plug-in Hybrid na krótkich dystansach działa jak samochód elektryczny, zaś przy dłuższych podróżach jak typowy samochód hybrydowy. Atrybuty samochodu elektrycznego wydłużają jego zasięg i poprawiają ogólną ekonomikę jazdy w porównaniu do typowej hybrydy; oznacza to mniejsze zużycie paliw mineralnych, a tym samym mniejszą emisję CO2 i zanieczyszczeń atmosferycznych, ale jako, że jest to samochód hybrydowy, może jeździć niezależnie od stanu naładowania baterii i nie jest uzależniony od infrastruktury ją ładującej.
TMC pracuje nad hybrydą typu Plug-in, która może być ładowana z zewnętrznych źródeł energii (np. domowe gniazdka), w oparciu o technologię hybrydową, którą pozycjonuje się jako podstawową technologię dla samochodów przyjaznych środowisku. Model koncepcyjny, który zostanie przedstawiony we Frankfurcie ma mieć zasięg około 20 km przy w pełni naładowanej baterii, a emisja CO2 ma wynosić mniej niż 60 g/km.
TMC ma zamiar wprowadzić około 500 samochodów Plug-in Hybrid na całym świecie - około 200 w Japonii, 150 w Stanach Zjednoczonych, 150 w Europie (w tym we Francji, Wielkiej Brytanii i w Niemczech). Oferta będzie skierowana przede wszystkim do klientów flotowych by pobudzić akceptację rynku i promować zrozumienie.
TMC nie spocznie w dążeniu do osiągnięcia ekologicznych rozwiązań w motoryzacji wykorzystując technologię hybrydową do rozwijania samochodów Plug-in Hybrid, samochodów elektrycznych oraz samochodów hybrydowych napędzanych przez ogniwa paliwowe, które umożliwią zmniejszenie zużycia paliw mineralnych, obniżenie emisji CO2 i będą dostosowane do zróżnicowanych źródeł energii.

10:48, malkos_i_chrostula , silniki elektryczne
Link Komentarze (1) »
wtorek, 13 października 2009
Niedawno natknąłem się na portal dlanatury.pl przygotowany specjalnie dla IKEA. Co ciekawe znajdziemy w nim również sekcję dotyczącą EKO-JAZDY. Tak więc serdecznie zapraszam do obejrzenia strony http://www.dlanatury.pl/eko/index.html, przeczytania poradnika ekojazdy i sprawdzenia danych z kalkulatora oszczędności paliwa.

dla_nautry

15:57, malkos_i_chrostula
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 12 października 2009

Wprowadzając znak eco2 Dacia dowiodła, że nie musi być sprzeczności między samochodami przystępnymi cenowo a samochodami przyjaznymi środowisku.


Znak Dacia eco2 został zaprezentowany podczas światowego salonu samochodowego w 2008 r. i wprowadzony do sieci handlowej na początku roku 2009.

Dacia eco2 spełnia identyczne kryteria co Renault eco2.

Dacia wnosi swój bezpośredni wkład w zobowiązanie Renault na rzecz ochrony środowiska. Celem Grupy jest znalezienie się wśród trzech najlepszych europejskich producentów samochodów pod względem obniżania emisji CO2.

Samochody Dacia eco2 spełniają identyczne wymagania jak samochody Renault eco2:
- UŻYTKOWANIE: poziom emisji CO2 nieprzekraczający 140 g/km lub samochód napędzany biopaliwami.
- PRODUKCJA: samochody marki Dacia są produkowane w dwóch zakładach posiadających certyfikat ISO 14001 w zakładzie Somaca w Casablance (Maroko), certyfikowanym w marcu 2008 r. oraz w zakładzie w Pitesti (Rumunia), certyfikowanym w maju 2005 r.
- RECYKLING: 95% masy każdego samochodu nadaje się do recyklingu po wycofaniu z eksploatacji; minimum 5% masy tworzyw użytych do produkcji modeli marki Dacia pochodzi z recyklingu.

08:46, malkos_i_chrostula
Link Komentarze (1) »
piątek, 09 października 2009

http://www.autodeclics.com/blog/upload/blog_dacia_logo.gifDacia poszerza swoją ofertę ekonomicznych i ekologicznych silników, przewidywanych do wprowadzenia sukcesywnie i zależnie od rynku / kraju.W ramach swojej strategii ochrony środowiska, Dacia oferuje klientom modele napędzane alternatywnymi paliwami, LPG i bioetanolem, jak również nową benzynową jednostkę napędową o małej pojemności skokowej.
. Dostępne w Europie w roku 2009:
- Sandero 1.4 GPL, Logan 1.4 GPL i Logan MCV 1.6 GPL (w Polsce i w Krajach Bałtyckich przewidywane wprowadzenie w 2. połowie 2009 r.)
- Sandero 1.6 E85 (w Polsce i w Krajach Bałtyckich aktualnie niedostępny)
- Sandero 1.2 16V i Logan 1.2 16V (w Polsce i w Krajach Bałtyckich aktualnie niedostępny)

SILNIKI 1.4 GPL (75 KM) i 1.6 GPL (90 KM)
Paliwo LPG
1. paliwo ekologiczne:
. do 12% niższa emisja CO2 w porównaniu do silnika benzynowego
. praktycznie zerowa emisja zanieczyszczeń (NOx, cząstki stałe)
2. paliwo ekonomiczne:
. jego cena detaliczna na stacji benzynowej jest bardzo konkurencyjna
. objęte jest korzystnymi stawkami opodatkowania w wielu krajach Europy (Francja, Włochy, Irlandia, Portugalia, Niemcy, itp.)
3. paliwo łatwo dostępne:
. 32 000 stacji oferujących LPG w Europie
Samochód napędzany LPG
- samochód cichy (o 60% mniej hałaśliwy od silnika wysokoprężnego)
- samochód dwupaliwowy na benzynę / gaz (kierowca przełącza zasilanie z benzyny na gaz za pomocą zwykłego przełącznika), wyróżniający się bardzo dużym zasięgiem.
Sandero 1.4 LPG: możliwość pokonania blisko 1 200 km na pełnym baku benzyny i pełnym zbiorniku gazu.
- samochód bezpieczny: europejskie normy bezpieczeństwa są bardzo rygorystyczne.
Zbiornik (ze stali i materiałów kompozytowych) jest bardzo wytrzymały i wyposażony w 5 układów bezpieczeństwa: zawór zwrotny, ogranicznik napełniania do 80% pojemności, ogranicznik przepływu, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa.
- samochód łatwy w obsłudze: częstotliwość przeglądów identyczna jak w przypadku pojazdów z silnikami benzynowymi (co 30 000 km lub co 2 lata) z kontrolą elementów bezpieczeństwa zbiornika GPL i odwadnianiem reduktora.

1.6 E85 BIOETANOL (90 KM)*
Bioetanol E85
1. paliwo ekolgiczne:
. odnawialne i zróSnicowane źródło energii, umożliwiające ograniczenie uzależnienia energetycznego od paliw kopalnych
. do 70% niższa emisja CO2 w porównaniu do pojazdów w 100% benzynowych, liczona w cyklu "well to wheel" (czyli od jego wytworzenia, łącznie z okresem wzrostu rośliny, poprzez transport lub dystrybucję, aż do wykorzystania w pojeździe)
Sandero 1.6 E85: emisja CO2 na poziomie 130 g/km liczona w cyklu "well to wheel" (od szybu wiertniczego do koła) w przypadku stosowania paliwa E85 uzyskiwanego ze zbóż i buraków we Francji lub 60 g/km w przypadku stosowania paliwa E85 uzyskiwanego z trzciny cukrowej, dostępnego w Szwecji.
2. paliwo ekonomiczne:
. jego cena na stacji benzynowej jest bardzo konkurencyjna
. objęte jest korzystnymi stawkami opodatkowania (we Francji, Szwecji, Republice Czeskiej, itp.)
Silnik 1.6 E85 *
- silnik elastyczny, mogący pracować równie dobrze na bioetanolu E85 i na benzynie
- silnik solidny i niezawodny:
. silnik, w którym wykorzystane zostało bogate doświadczenie Renault w tej dziedzinie: Renault produkuje i sprzedaje w Brazylii silniki Flex Fuel napędzane etanolem E100 juz od 2004 r.
. specyficzne elementy silnika: bardzo odporne na wysokie temperatury, chłodzone sodem zawory, głowica ze zoptymalizowanym układem chłodzenia, tłoki chłodzone strumieniem oleju
- silnik zapewniający prawdziwą przyjemność jazdy, również na niskich obrotach, o osiągach identycznych jak w przypadku silnika benzynowego 1.6

1.2 16V (75 KM)*
- silnik ekologiczny: 139g CO2/km w przypadku Sandero 1.2 16V i Logana 1.2 16V
- silnik ekonomiczny:
. zużycie paliwa ograniczone do 5,9 l/100 km (w cyklu mieszanym)
. wolne obroty na poziomie 650 obr./min zamiast 750 obr/min, pozwalające na obniżenie zużycia paliwa o 2 do 3% przy jeździe po mieście.
Jest to pierwszy silnik Renault mogący pracować na tak niskich wolnych obrotach.
- silnik łatwy w obsłudze: częstotliwość przeglądów co 30 000km lub co 2 lata.

* silnik aktualnie niedostępny w Polsce i w Krajach Bałtyckich

18:16, malkos_i_chrostula , samochody
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 08 października 2009
Po raz kolejny SEAT Ibiza Ecomotive dowiódł swojego ekologicznego charakteru oraz wydajności, pokonując dystans 1910 km na jednym baku paliwa, uzyskując tym samym średnie spalanie na poziomie 2,34 l/100 km. Tego niesamowitego wyczynu dokonał Austriak Gerhard Plattner.

seat_eco Po raz kolejny SEAT Ibiza Ecomotive dowiódł swojego ekologicznego charakteru oraz wydajności, pokonując dystans 1910 km na jednym baku paliwa, uzyskując tym samym średnie spalanie na poziomie 2,34 l/100 km. Tego niesamowitego wyczynu dokonał Austriak Gerhard Plattner, dobrze znany mistrz jazdy "o kropelce", któremu udało się w maksymalnym stopniu wykorzystać walory Ibizy Ecomotive. Plattner po raz pierwszy wyruszył w podróż Ibizą Ecomotive pod koniec kwietnia. Duet wystartował spod fabryki SEAT w Martorell do Gottingen, w Niemczech, uzyskując średnie spalanie 2,9 litra na 100 km. Aby pobić obecny rekord, Plattner wyruszył z polskiego Cieszyna 23 września zaraz po tym, jak IPMC (International Police Motor Corporation) zapieczętowała maskę samochodu oraz wlew paliwa. Trasa wiodła przez 12 krajów europejskich. Plattner przejechał przez Mosty (Czechy), Bratysławę (Słowacja), Hegyeshalom (Węgry), Graz (Austria), Varazdin (Chorwacja), Maribor (Słowenia), Toblach (Włochy), Innsbruck (Austria), Schaan (Księstwo Liechtenstein), Zurych (Szwajcaria) oraz Saint-Louis (Francja), aby w końcu dojechać do Frankfurtu (Niemcy). Gdy wyłączył silnik po raz ostatni, pieczęć na zbiorniku paliwa była wciąż nienaruszona, a nowy rekord spalania Ibizy Ecomotive został oficjalnie uznany. Ten świetny wynik końcowy potwierdza niższe spalanie oraz poziom emisji spalin, charakterystyczny dla linii Ecomotive, której najnowsi członkowie (Altea oraz Altea XL Ecomotive) zostali zaprezentowani na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.

17:13, malkos_i_chrostula , odzyskiwanie energii
Link Dodaj komentarz »
środa, 07 października 2009

Do salonów Kia w całej Polsce trafia właśnie do sprzedaży cee'd z systemem ISG (Idle Stop & Go). Auto otwiera linie samochodów Kia Eco Dynamics, które są jeszcze bardziej przyjazne środowisku i oczywiście zużywają mniej paliwa. Do cee'da ISG dołączą w przyszłości hybrydy i modele napędzane ogniwami paliwowymi.kia ceed isg

KIA cee'd jest jednym z pierwszych modeli w Europie, w którym wprowadzono do seryjnej produkcji system automatycznego wyłączania i włączania silnika ISG. Głównym zadaniem systemu jest obniżenie kosztów eksploatacji samochodu i ochrona środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie zużycia paliwa, niepotrzebnie spalanego w trakcie postoju na biegu jałowym np. na czerwonym świetle lub w trakcie zatrzymywania pojazdu podczas jazdy w korkach. 
Samochody KIA cee'd ISG dostępne są z silnikami benzynowymi o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra w całej gamie nadwoziowej: pięciodrzwiowy hatchback, pięciodrzwiowy sporty wagon oraz trzydrzwiowy pro_ceed. System ISG dodany jest w polskich cennikach cee'da jako opcja i jego koszt wynosi 1300 zł. Wszystkie egzemplarze cee'da ISG wyróżniają się umieszczonym na klapie bagażnika logiem cee'd ISG. 
Oferowany przez Kia innowacyjny system ISG automatycznie wyłącza silnik, gdy przechodzi on w bieg jałowy po zatrzymaniu pojazdu lub jego prędkość nie przekracza 4 km/h, dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji "luz" a pedał sprzęgła jest wciśnięty. W typowych warunkach ruchu miejskiego - częstym ruszaniu i zatrzymywaniu - działanie ISG obniża zarówno zużycie paliwa jak i emisję spalin do otoczenia nawet o 15 procent. kia ceed isg 2

Ważnym elementem systemu ISG w KIA cee'd jest "inteligentny" rozrusznik, sterowany przez unowocześniony moduł kontrolny (ECU), który w sposób ciągły monitoruje status zespołów samochodu. Po zatrzymaniu się pojazdu - na przykład pod światłami na skrzyżowaniu - to właśnie moduł ECU, w oparciu o zbierane informacje, decyduje o celowości wyłączenia silnika. Istotną funkcją nowej konstrukcji, wysokowydajnego i równie "sprytnego" alternatora jest ograniczenie zapotrzebowania na prąd podczas przyspieszania oraz doładowywanie akumulatora w trakcie hamowania. Przewidziany jest również odpowiedni margines bezpieczeństwa: jeżeli zapas pozostałej w akumulatorze energii spada poniżej 75% wartości maksymalnej albo ilość energii nie wystarczy na kolejne uruchomienie silnika - program Idle Stop & Go nie będzie kontynuowany. W samochodzie zatrzymanym, po wciśnięciu pedału sprzęgła rozruch silnika następuje automatycznie i bez żadnej zwłoki, ponieważ proces ten odbywa się w czasie załączania przez kierowcę pierwszego biegu w skrzyni przekładniowej. 
Samochody KIA cee'd z systemem ISG wyposażone są w nowej generacji pięciostopniową, manualną skrzynię biegów o zmniejszonej masie, która z nawiązką kompensuje ciężar dodatkowych komponentów układu ISG. Skrzynia ta jest produkowana w Europie i waży o 5 kilogramów mniej niż konstrukcja poprzednia, posiada też nowy mechanizm selekcji przełożeń. Siła potrzebna do ich zmiany została znacznie zredukowana, wybieranie biegu piątego i wstecznego jest wyraźnie ułatwione, można także odczuć poprawę ogólnej jakości pracy przekładni.kia ceed isg 3 

Jeżeli warunki jazdy tego wymagają system można czasowo wyłączyć przyciskiem ISG OFF umieszczonym na desce rozdzielczej. Gdy system jest wyłączony kontrolka w przycisku ISG OFF zaświeci się a samochód będzie zachowywał się jak cee'd nie wyposażony w system ISG.
Dla samochodów KIA cee'd napędzanych 1,6-litrowym silnikiem Diesla technologia ISG dostępna będzie w połowie roku 2009. W latach następnych systemy ISG stosowane będą także i w pozostałych modelach produkcji KIA.

13:06, malkos_i_chrostula , stop&go
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 06 października 2009

Zwycięski zespół przejechał 2.060 kilometrów zużywając tylko 60 litrów oleju napędowego

  • Najlepsze średnie zużycie paliwa, jedynie 2,9 litra /100 km
  • Emisja CO2 wyniosła tylko 78 g/km

Zwycięzcami Mistrzostw Ekologicznych Peugeot zostali: Predrag Cavnic (24) i Murat Özdogan (25) z Monachium, którzy pokonali Peugeot 308 HDi FAP 110 KM z elektronicznie sterowaną, 6-biegową skrzynią biegów (EGS6), trasę 2.060 kilometrów na jednym zbiorniku paliwa. Oznacza to, że przeciętne zużycie oleju napędowego wyniosło jedynie 2,9 litra na 100 kilometrów, a emisja CO2 tylko 78 g/km. 3928-db7b88 Także pozostałe zespoły bardzo oszczędnie wykorzystywały 1,6-litrowy bezpośredni wtrysk paliwa na drodze z Saarbrücken do Barcelony. Najkrótszy pokonany dystans wyniósł 1.747 kilometrów. Wszyscy kierowcy mogli znacznie obniżyć już i tak niskie przeciętne zużycie paliwa zgodne ze specyfikacją producenta pojazdu Peugeot 308 HDi FAP 110 z 6-biegową skrzynią biegów EGS, wynoszące 4,5 litra/100 km. Najszybszy zespół zrobił to, utrzymując przeciętną prędkość 79 km/h.

Olivier Dardart, Prezes Peugeot Deutschland GmbH, przedstawił zwycięzców i ich pojazdy na stoisku Peugeot, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

Mistrzostwa Ekologiczne Peugeot to akcja organizowana wspólnie z TOTAL, Michelin i BILD. Za nadzór techniczny odpowiadała Organizacja Rzeczoznawców z zakresu pojazdów mechanicznych KÜS. Za umiejętne obchodzenie się z pedałem gazu zwycięski zespół otrzyma Peugeota 3008 HDi FAP110 KM z 6-biegową skrzynią zmiany biegów EGS o wartości około 28.000 Euro. Zespół, który zdobył drugie miejsce, otrzyma Peugeot 308 z takim samym silnikiem, natomiast ekipa, która zajęła trzecie miejsce, otrzyma samochód 207 99g. 3929-67ed24Wyścig rozpoczął się 10 września, przed kościołem św. Ludwika w Saarbrucken, a jego trasa biegła przez całą Francję aż do Barcelony. Tam wyścig zakończył się wieczorem 12 września 2009 roku.

10:00, malkos_i_chrostula , odzyskiwanie energii
Link Komentarze (3) »
poniedziałek, 05 października 2009

Nasza nowa rodzina zaawansowanych technologicznie silników benzynowych EcoBoost powoduje zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 20% w porównaniu z większymi silnikami tradycyjnymi o porównywalnych osiągach. Silniki te stanowią atrakcyjną alternatywę dla silników wysokoprężnych lub jednostek napędu hybrydowego, ponieważ oferują konkurencyjny poziom zużycia paliwa i niski koszt eksploatacji. Będą one dostępne w wersji o pojemności 1,6 litra dla nowego modelu Ford C-MAX oraz w wersji 2,0 litrowej dla większych samochodów marki Ford.Podsumowanie cech silników EcoBoost:

  • optymalizacja sprawności silnika przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa, oraz zmniejszeniu emisji CO2 nawet o 20%;
  • większy komfort jazdy dzięki wysokim wartościom momentu obrotowego oraz szybkiej reakcji silnika w szerokim zakresie obrotów;
  • możliwość osiągnięcia osiągów dużego silnika przez silniki o znacznie mniejszych rozmiarach, ciężarze i niższym zużyciu paliwa;
17:16, malkos_i_chrostula , silniki spalinowe
Link Komentarze (1) »
 
1 , 2 , 3 , 4




Zielony Silnik via RSS

Zapisz się na Newsletter: